"Optymiści lepiej się uczą, są zdrowsi, więcej zarabiają, zakładają długotrwałe i szczęśliwe małżeństwa, utrzymują więź ze swoimi dziećmi, a nawet dłużej żyją."

Alan Loy Mc Ginnis


OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE

Ogólnopolski program dla przedszkoli, autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot



Celem programu jest dostrzeganie i wzmacnianie sukcesu każdego dziecka, rozwijanie jego zainteresowań, uzdolnień oraz zachęcanie do bycia aktywnym, pogodnym i zaradnym.

Dzięki niemu dziecko będzie lepiej przygotowane do radzenia sobie z problemami na każdym etapie życia.


GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROGRAMU:

  • tworzenie okazji do budowania konstruktywnych więzi,
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów,
  • swobodne wyrażanie próśb i oczekiwań przez dziecko,
  • rozwijanie w dziecku optymizmu i poczucia własnej wartości,
  • uczenie jak radzić sobie w różnych sytuacjach,
  • rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci,
  • uczenie życzliwości, empatii, pomagania innym, przyjaźni.

Optymistyczne przedszkole ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy, składa się z siedmiu modułów:

  • KOLOR CZERWONY - WYCHOWANIE czyli jak optymistycznie wychować dziecko,
  • KOLOR POMARAŃCZOWY - INTELIGENCJE WIELORAKIE czyli diagnozujemy inteligencję Twojego dziecka,
  • KOLOR ŻÓŁTY - SUKCES KAŻDEGO DZIECKA czyli jak przygotować paszport do kariery Twojego dziecka,
  • KOLOR ZIELONY - POZIOM UMIEJĘTNOŚCI dziecko osiąga coraz wyższy poziom umiejętności,
  • KOLOR NIEBIESKI - OPTYMISTYCZNI RODZICE czyli angażujemy rodziców w realizację programu,
  • KOLOR GRANATOWY - OPTYMISTYCZNY PERSONEL czyli szkolimy się i doskonalimy,
  • KOLOR FIOLETOWY - PROMOCJA czyli dbamy o dobry wizerunek przedszkola i promujemy nasze działania w środowisku.

DO CZEGO DĄŻYMY?

OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLAKI:

  • są pełne inicjatywy, odważne i samodzielne,
  • chętnie się uczą, maja szerokie zainteresowania i wiele talentów,
  • są kreatywne i pełne fantazji,
  • odróżniają dobro od zła, maja wiele empatii, są współczujące i bardzo przyjaźnie nastawione do koleżanek i kolegów,
  • dzięki odpowiednim pochwałom i sposobom wyjaśnienia porażek i sukcesów nasze przedszkolaki mają zrównoważony obraz siebie samych, poczucie pewności i wiary w swoje możliwości,
  • wolą współpracę niż rywalizację.


powrót

(c) Przedszkole Publiczne Integracyjne nr 38 w Opolu